سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازداج موقت

اساسی ترین کارایی ازدواج موقت برای کسانی ست که قادر به ازواج و به عبارتی ارضای جنسی نمی باشند. باتوجه به این نظر شهوت رانی مردان زندار زیر سوال می رود.

روایتی از حضرت علی(ع):نقل به مضمون: اگر بشنوم مرد زنداری در صورت دسترسی داشتن به همسرش ازدواج موقت کرده من حد زنا را بر او جاری می کنم.

صرف نظر از سند روایت بر اساس مفهوم آن فلسفه ازدواج موقت در شیعه مشخص می شود.

مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث بالا رفتن سن ازدواج می شود از طرفی ماهواره ، اینترنت، سی دی و موارد دیگر منجر به بلوغ زود رس شده است. مثال جامعه ما به قابلمه ای می ماند که در آن را محکم بسته اند و شعله زیر آن را زیاد کرده اند. به زودی این قابلمه منفجر خواهد شد. چون نیرو و پتانسیل درون آن رو به افزایش است و روزنه و سوپاپی برای خروج انرژی ندارد.

صرف نظر از مسائل جنسی برای شناخت زوجین در چهارچوب شرع ازدواج موقت راهگشا ست. الگوهای غربی و گیرل فرند و بوی فرند بازی ها در جامعه اسلامی ایران باعث ناهنجاری می شود همان طور که تجربه آن را ثابت کرده است .

شرایط ویژه ای که در این ازدواج مطرح است آن را از ازدواج دائم متمایز می کند. به هر حال الگوی پیشرفته ازدواج موقت گرچه در اذهان عرف جامعه ما دچار خدشه شده است اما بهترین راه فرار از این مشکل می باشد.

برای زدودن چهره منفی این لفظ در اذهان عمومی باید کار فرهنگی کرد و مسلما موفق خواهد بود. البته رعایت شرایط این ازدواج مهم است و اگر رعایت نشود همان ناهنجاری ها را در بر خواهد داشت.